Pannband med svag böj

J

joneya

Vet någon vart man får tag på ett pannband (eller ett träns) i SVART läder med ett svagt u-format pannband?

(pannbandet ska se ut som på detta träns: http://www.saddleshop.com/largeimg/03-2680.jpg ).

Finns det eventuellt någon sadelmakare här på vårat forum som skulle våga ge mig ett prisförslag på ett sådant här pannband annars?

Tacksam för svar

M.v.h. från Joneya

Sv: Pannband med svag böj

du..hör med cheval i birsta... har för mig att jag har sett att de haft ngt liknande.. annars vet jag en duktig tjej i hudik som säkert gärna gör ett :)

Köpte mitt gråa träns med sådant pannband och nosgrimma 1986......
Trodde det var förtidigt för att modellen skulle bli modern igen.....

Har du hästminne eller?
Sist jag var inne tror jag inte att jag såg något sådant träns, men jag kan alltid höra med dem. Gold Medal har ju ett träns i precis rätt modell, men då är det ju brunt, och ska man matcha nya finsadeln så måste man ju ha svart ;)

Menar du att jag har dålig smak eller ligger före min tid? ;)

Jag gillar modellen, det är elegant med den svaga böjen och det sitter som gjutet på min häst (min kompis kallar modellen för "anatomisk" av den anledningen).

Liknande trådar

Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga...
2
Svar
26
· Visningar
4 489
Senast: Nominous
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 729
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka