Panikköpa linser

Milosari

Trådstartare
Tappade min sista lins i duschen igår. Linserna jag har nu finns sällan på lager hos min optiker: easy vision aquaeyes. Vet att de också kan köpas som air optix night & day aqua. Någon som vet om andra optiker i Malmö eller Lund säljer?

Plan B: köpa outprovade linser på apoteket. Någon som gjort det? Jag är van linsbärare och har använt flera märken. Tror att mina ögon är hyfsat normala. Har sett att de finns i mina styrkor på nätet (som sämst - 5), har de det i fysisk butik också? Är det bättre eller sämre med endags om jag är van vid månadslinser?

Fler förslag?
 
Alltså jag har bytt märke på linser vid nätköp. Inga problem.
Det är ju bara mata in alla värden man har på styrka och baskurva och gärna kolla att diameter är liknande den du har?
Sedärja, vissa apotek har linser, det var något nytt 😇.
Endagslinser är mjukare och skörare såklart men i övrigt spelar det nog ingen roll?
Endagslinser är väl möjligen billigare, och då eventuellt bättre prismässigt om det mot förmodan inte skulle funka.

Jag har dock linser utan korrigering för brytningsfel. Vet inte om det är någon skillnad om man har det.
 
Alltså jag har bytt märke på linser vid nätköp. Inga problem.
Det är ju bara mata in alla värden man har på styrka och baskurva och gärna kolla att diameter är liknande den du har?
Sedärja, vissa apotek har linser, det var något nytt 😇.
Endagslinser är mjukare och skörare såklart men i övrigt spelar det nog ingen roll?
Endagslinser är väl möjligen billigare, och då eventuellt bättre prismässigt om det mot förmodan inte skulle funka.

Jag har dock linser utan korrigering för brytningsfel. Vet inte om det är någon skillnad om man har det.
Ja har koll på baskurva och diameter. Korrigerar inte för brytningsfel.

Pga helger så kan jag inte vänta på linser som är köpta på nätet utan behöver köpa idag. Vet du var man får tag på billiga linser? Säljer optiker till en om man säger "ge mig de billigaste du har"?
 
Ja har koll på baskurva och diameter. Korrigerar inte för brytningsfel.

Pga helger så kan jag inte vänta på linser som är köpta på nätet utan behöver köpa idag. Vet du var man får tag på billiga linser? Säljer optiker till en om man säger "ge mig de billigaste du har"?

Jag har köpt på apoteket i nödfall och dom har fungerat bra. Kör endagslinser.
 
Ja har koll på baskurva och diameter. Korrigerar inte för brytningsfel.

Pga helger så kan jag inte vänta på linser som är köpta på nätet utan behöver köpa idag. Vet du var man får tag på billiga linser? Säljer optiker till en om man säger "ge mig de billigaste du har"?
Nej, jag förstod att du inte kunde köpa på nätet. Var nog lite otydlig, men att köpa outprovade på apotek kan väl inte skilja så mycket från köp på nätet?
Det tycker jag att optikerna borde göra, men vad vet jag... Men med tanke på alla när kedjor för linser borde de väl vara lite servicevilliga..
 
Vet du var man får tag på billiga linser?
Var väldigt länge sedan jag köpte annat än på nätet. Men när jag gjorde det så var i alla fall inte specsavers hutlöst dyra. Men det var även de som provade ut mina så.
Apoteket har jag inte erfarenhet av att köpa hos men tänker att de nog kan vara billigare än optikern?
Medan optikern eventuellt kan ge bättre råd om val av annat märke.
Personligen hade jag säkerligen testat apoteket först...
Men om det inte funkat så har jag å andra sidan gamla "nödglasögon" hemma också.
Bra att ha den dag jag lyckas få ögoninflammation eller i händelse av annan kris 😇.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att byta linsort (från Air Optix Aqua till Air Optix Night & Day Aqua) för att få in mer syre i ögat då jag använder dem...
Svar
4
· Visningar
1 781
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp