Panikbomslösningar

Angel

Trådstartare
Kan inte ni som har transporter med olika typer av lösningar på panikbommar förklara och gärna visa bilder på hur dom fungerar. Håller på att köpa en äldre hästlastbil som ändå måste modifieras lite i inredningen och då vill jag absolut att det på något sätt ska gå att fälla bommen vid en ev olycka så behöver lite lösningar man kan sno. Det absolut enklaste är nog bara att fästa bommen med sådana skruvar med öglor i på utsidan men det verkar inte som den bästa lösningen även om det helt klart är bättre än att inte kunna få bort bommen alls.

Sv: Panikbomslösningar

På Boj har man en spak under golvet (på utsidan) när man drar i den vrider man staget som håller bommen i ytterväggen så att bommen hakas av och faller ner.

Har fö böckmann nu som har den lösningen med öglor på utsidan.
Den har fungerat bra för mig när jag behövt det.

På Bojsläpet (som jag lånade) hade dom satt bommarna upp och ner så dom gick inte att fälla fastän man släppte dom, det åtgärdades fort ......

Senast ändrad:
Sv: Panikbomslösningar

På min Fautras JMS så löser bommen ut då skruvarna släpper vid ett tryck på över 250 kg tror jag det är, så hästen blir aldrig hängandes på bommen.

Har dock aldrig sett det lösas ut eftersom min häst, ännu så länge, inte hoppat upp och hängt sig över bommen. ;)

Liknande trådar

Utrustning vill sätta in säkerhetsbommar i min transport så småningom. är en ifor så är inget nu. men bommarna ser ju ut som böckmanns (även om...
Svar
6
· Visningar
1 770
Senast: Buck
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt inlägg för nu har jag fått nog! Jag har under lång tid dvs hela livet mått psykiskt dåligt men det har bara...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Nu behöver jag lite hjälp om hur jag bemöter ägaren till en häst som gått på bete med min... Historian är ganska lång. Får i maj tag på...
2
Svar
35
· Visningar
5 370
Senast: Lyraolissy
·
Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar