panik över klädsel inför tävling. HJÄLP!

DarkInNight

Trådstartare
Så här är det. Jag har aldrig tävlat, ridit sen jag var 8, nu är jag 23, lite sen debut kanske :p. men i veckan blev jag övertalad att vara med på KM efter att jag ridit dressyrryttartestet på LB . Ska rida LC på ridskolehäst, IDAG! :eek:

Det ska vara tröja med lång ärm och krage typ polo om jag fattat det rätt (har ju aldrig i mitt liv handlat tävlingkläder så det blev att rota i garderoben).

Kan jag ha en vit tröja med dragkedja fram? Det är en liten polo, dvs inte ända upp till hakan utan den går upp till hälften. Duger det? Får jag ha dragkedja fram?

hjälp hjälp HJÄLP! är så jädra nervös. . .

Sv: panik över klädsel inför tävling. HJÄLP!

rotat runt lite på ridsportförbundet. och det står inget om dragkedja, betyder det att det är förbjudet eller att det går bra?

jag håller tummarna för mig själv nu. . . att det är okej :)
annars får jag väl åka hem igen

står det inte att det är förbjudet så kan dom ju inte neka dig att ha det. Sen är det ju bara en klubbtävling och då är det ju inte alls lika hårt.

det gick fint med min vita tröja :)
nästa gång jag ska tävla ska jag ha sett till att ha inhandlat lite bättre kläder :D

har redan tävlat. och nu är jag helt slut :p
har väl spännt mig som attan inför tävlingen, så nu somnar jag nästan :crazy: . Det var ju första gången jag tävlat dressyr (har varit med på några få clear-round hoppningar, men inte något mer), och jag har alltid haft skräck inför det, men man måste ju ta itu med sina "hjärnmonster" för att bli kvitt dem. Nu har jag börjat iaf :D

Själva tävlingen gick väl OK. Hade som mål att ta mig runt utan att spy eller åka av :angel:
Blev fel på minnet, så jag red fel en gång. Mamma filmade med kameran, och huu vad läskigt det var att se sig själv rida, aldrig fått den möjligheten tidigare.
Hade jag inte ridit fel hade jag fått så bra poäng att jag placerat mig, och det känns ju jätteskönt, bra för självförtroendet!

Så ja, jag är rätt nöjd ändå med dagens "STOOORA" prestation. :rofl:

Hääärligt!! :bump:

Själv har jag debuterat i hoppning idag. Det gick åt skogen, men det berodde mer på hjärnspöken hos hästen. Jag är ändå nöjd över att ha vågat mig ut och hoppa på tävling! :D

Jag är ändå nöjd över att ha vågat mig ut och hoppa på tävling! :D

exakt. jag är mest nöjd att jag äntligen vågade! :D
att ritten inte blev perfekt gör inte så mycket.

Men himla tråkigt att det inte gick bra för dig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka