P
PansParis
Igår när jag plockade in hästen från hagen hade hon fullt med stora knottror i hela pälsen. Främst där hon är rakad och en massa under mage.... Det ser ut som om någon försöker och har lyckats att anlägga en puckelpist i skinnet. Men nu till frågan.... Vad ska jag göra?!
Ska jag ringa veterinären?!
Det jag har tänkt att göra är att köpa Flusan (typ switch fast lite bättre) och köpa ett flugtäcke till henne. Tycker dock det är tråkigt för henne att gå med täcke hela sommaren. Men nu undrar jag om det finns något annat jag kan göra eller använda eller gå tillväga för att slippa dessa knutor.
Någon som har liknande erfarenheter? Hur gick ni tillväga!?
Ska även tillägga att dessa knutor inte verkar påverka hästen något. Red som vanligt igår och hon var lika fin som hon brukar vara (hmmmm nu menar jag inte till utseendet).
Väldigt tacksam för hjälp!
Ska jag ringa veterinären?!
Det jag har tänkt att göra är att köpa Flusan (typ switch fast lite bättre) och köpa ett flugtäcke till henne. Tycker dock det är tråkigt för henne att gå med täcke hela sommaren. Men nu undrar jag om det finns något annat jag kan göra eller använda eller gå tillväga för att slippa dessa knutor.
Någon som har liknande erfarenheter? Hur gick ni tillväga!?
Ska även tillägga att dessa knutor inte verkar påverka hästen något. Red som vanligt igår och hon var lika fin som hon brukar vara (hmmmm nu menar jag inte till utseendet).
Väldigt tacksam för hjälp!