Skulle pudeln ALDRIG få för sig!!Eller rulla i skit... alltså riktig skit, andra djur och eventuellt människors avföring, har jag hört
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle pudeln ALDRIG få för sig!!Eller rulla i skit... alltså riktig skit, andra djur och eventuellt människors avföring, har jag hört
Jag har inte haft någon hund som INTE gillat skit, pudeln inkluderad! Nuvarande hund har en förkärlek för rävbajs (vi bor i skogen), både att rulla sig i det och äta det! Pudeln gillade kobajs och rutten tång (plus att bada i träsket då...), samtliga hundar som fått chansen har ätit hästbajs... Så det är nog en hundgrej snarare än en rasgrej!Eller rulla i skit... alltså riktig skit, andra djur och eventuellt människors avföring, har jag hört
Jag har inte haft någon hund som INTE gillat skit, pudeln inkluderad! Nuvarande hund har en förkärlek för rävbajs (vi bor i skogen), både att rulla sig i det och äta det! Pudeln gillade kobajs och rutten tång (plus att bada i träsket då...), samtliga hundar som fått chansen har ätit hästbajs... Så det är nog en hundgrej snarare än en rasgrej!
Trevlig läsning mitt i lunchenJag vet en hund som glatt rullar sig på en död tumlare om han får chansen. Inte labbe. Luktar fruktansvärt och är sjukt svårt att få ur pälsen har jag förstått.
Instämmer!Trevlig läsning mitt i lunchen
Ingen av de hundar jag/vi har haft har varit labbe. Storpudel, riesenschnauzer, cairnterrier och isländsk fårhund har alla varit ungefär lika glada i skit och annat äckel!Jag vet en hund som glatt rullar sig på en död tumlare om han får chansen. Inte labbe. Luktar fruktansvärt och är sjukt svårt att få ur pälsen har jag förstått.
Och så luktar inte pudlar lika mycket som labbar gör. Blöta eller torra.Då är nog valet mest om du vill klippa eller ha hår överallt i hemmet
Jag har haft spets, flat och schäferkorsning och har nu en papillon. Ingen har varit överdrivet förtjust i att rulla sig i äckel. De stora åt gärna hästskit men pappisen äter inget annat än pinnar och löv uteIngen av de hundar jag/vi har haft har varit labbe. Storpudel, riesenschnauzer, cairnterrier och isländsk fårhund har alla varit ungefär lika glada i skit och annat äckel!
Då har du ju inte mycket att sätta emot - är den ful så är denNu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful
Detta är nog varför det kommer ta oss ytterligare 1-2 år innan vi skaffar hund hahahaa
Jag känner mig helt såld på "inget hår på golvet" medan sambon sa att han kan dammsuga varje dag för en labrador (vilket jag ser andra fördelar med )
Om jag tror han skulle göra det? HA HA HAHA HA HA tillåt mig att skratta...
Kan skicka bilder på mina som valpar i teddybjörnsklippning och se om han kan motstå dom alla som hittills tyckt pudlar varit världens fulaste ras har smältNu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful
Detta är nog varför det kommer ta oss ytterligare 1-2 år innan vi skaffar hund hahahaa
Jag känner mig helt såld på "inget hår på golvet" medan sambon sa att han kan dammsuga varje dag för en labrador (vilket jag ser andra fördelar med )
Nu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful
Man tycker olika, själv är jag väldans benägen att hålla med @Seabaz sambo...Jag tycker ju att en kortklippt pudel är en riktigt snygg, sportig hund!
Klart man tycker olika, det är ju bara en sådan konstig hund att kalla just "ful". En ganska nätt men neutral sporttyp a'la pointer typ, inte extrem på något vis, särskilt inte om man gillar en sportig och aktiv labrador.Man tycker olika, själv är jag väldans benägen att hålla med @Seabaz sambo...
Det är nog framförallt pälsen som inte tilltalar honom. Kortklippt får-lurv liksom.....Klart man tycker olika, det är ju bara en sådan konstig hund att kalla just "ful". En ganska nätt men neutral sporttyp a'la pointer typ, inte extrem på något vis, särskilt inte om man gillar en sportig och aktiv labrador.
Det är nog framförallt pälsen som inte tilltalar honom. Kortklippt får-lurv liksom.....
Men så har vi inte träffat så många renrasiga pudlar heller så jag vet inte om han sett en "i verkligheten"
Skulle verkligen vilja ha lite foton att visa sambon!!Kan skicka bilder på mina som valpar i teddybjörnsklippning och se om han kan motstå dom alla som hittills tyckt pudlar varit världens fulaste ras har smält