Pälssättning

Bullen22

Trådstartare
Nu kommer perioden då hästen sätter päls. Så ge mig era bästa tips för stt bygga upp en fin glansig päls till sommarens tävlingar 👌

Min häst sätter päls tidigare än nu. Nu fäller hon.

Det absolut viktigaste är tillskott på protein, eftersom håren byggs av det. Utöver det så är det viktig med en väl balanserad foderstat utifrån micro- och macromineraler.

Svårare än så är det inte.

Min är också på god väg färdig med pälsen och har börjat fälla. Han äter stora mängder av ett bra hösilage och är blank så man kan spegla sig både sommar och vinter.

Jo,min får också ett bra hösilage, bra med vitaminer,mineraler och krafft uträknat för just henne.
Jag tänkte mer om någon hade något tips på något extra som man kunde ge som lite extra extra nu vi päls- förändring? 😊

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
505
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 927
Senast: Ajda
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod