My64
Trådstartare
Jag var och köpte en dunk E**n B-vitamin idag och hoppas på att mina hästar ska börja fälla när dom får det. Min 3-åriga NF ska gå treårstestet i maj och hon har inte börjat fälla så mycket som ett enda litet hårstrå ännu....kul att komma med en raggebagge på testet *not*. Är väl kanske lite sent att börja med vitaminerna nu, men det skadar säkert inte heller. Fattar inte varför mina hästar fäller så sent alltid....någon som vet vad sånt beror på. Jag har ganska kallt i stallet, men vet andra som har det och deras hästar börjar ändå fälla runt nyår. Dom är blanka och fina i pälsen och mår förträffligt, men så här har det i princip varit varje år. Förra året var extremt, då kom det ena stoet inte i brunst förrän i början på juli. Hon fällde inte pälsen förrän i början på juni och jag hade ute veterinär för att kolla henne eftersom jag skulle betäcka och inte såg någon brunst. Han konstaterade att allt var ok, men att hon "stod i vinter" och han pekade även på pälsen som hon inte börjat fälla. Någon som haft samma problem med detta, men som kommit till rätta med det?? Ytterst tacksam för tips!