Jag misstänker starkt att både jag och vår son 3 år är allergisk mot katter. Jag har alltid reagerat på katter, men har struntat i det och haft katt ändå. Lite kliande ögon ibland kan jag stå ut med, tar lite allergidroppar bara så går det över. Nu har sonen också börjat reagera med röda kliande ögon när han klappat katterna och senaste året har jag dragits med långdragna förkylningar, trötthet och envis hosta. Svärmor nämnde att jag kanske har astma och då trillade poletten ner. Sonen har också förkylningsastma sedan 1 år tillbaka (och atopiska eksem som jag), kan det vara så att vår förmodade kattallergi orsakat astma och eksem?
Mitt förnuft säger ju att vi borde göra oss av med katterna, men huur ska vi förklara det för vår son? Mitt hjärta brister bara av att tänka på det Och var ska vi göra av dem? Ingen vill ha vuxna katter och katthem lämnar jag dem inte på. Usch jag vet varken ut eller in
Mitt förnuft säger ju att vi borde göra oss av med katterna, men huur ska vi förklara det för vår son? Mitt hjärta brister bara av att tänka på det Och var ska vi göra av dem? Ingen vill ha vuxna katter och katthem lämnar jag dem inte på. Usch jag vet varken ut eller in