Pälsätare, hur blir man av med det?? om det nu är det.

H

harriet

Det finns små partier på mitt lurviga ponny sto och minishettisen som ser ut som lusangrepp, finns det några tips på hur man blir av med dem kvickt?? :banana:

Behandla med Switch, alltså det som används mot knott på somrarna.

Förr fanns Etotalpuder, men det finns inte längre eller är åtminstone väldigt svårt att hitta. Annars är det vanlig hederlig avlusning med tvätt som gäller.

Vet du om man kan använda Flusa mot pälsätare??är ju egentligen för nöt...Om du vet det, tror du att det även går till dräktiga och digivande ston samt föl?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 927
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka