Pålagringar

Sv: Pålagringar

Att det har bildats extra ben i benhinnan som blir som knölar på det vanliga benet.
Kan orsaka problem med ledens funktion och vissa lider inte av det alls.

Sv: Pålagringar

Pålagringar är detsamma som artros, dvs broskskador som på sikt leder till benpålagringar. Beroende på var de sitter i leden orsakar de mer eller mindre besvär i form av inflammationer och smärta.

Benpålagringar på skelettben (inflammation i benhinnan pga trauma eller överansträngning) kallas istället överben. Det återfinns alltså inte i lederna och påverkar inte ledens funktion.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, Vi är sugna på att köpa en fantastisk ponny, men som har s.k pålagringar på SI-leden. Den har aldrig uppvisat problem pga detta...
Svar
17
· Visningar
1 813
Senast: Strandad
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 918
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka