pålagringar/spatt

Madde_padde

Trådstartare
Visar dessa hästar hälta trots smärtstillande?
Har funderat lite på detta då både pålagringar och spatt som jag förstått de ger minskad rörlighet?!
Då borde väll hästen markera/ ha begränsad gång även fast de inte gör ont? :confused:

/Madde som tidigare inte haft någon erfarenhet av sånnt här alls....

Sv: pålagringar/spatt

När det gäller spatt så är det en pågående inflammation som kan orsaka smärtan, i fallet spatt är det en torr kronisk inflammation i hasledens glidyta. Den sk spattknölen uppstår när åkomman blivit inaktiv, en viss stelhet blir det naturligtvis men inte alltid så märkbar. Det hänger väl lite på vilken nivå hästen har fått åkomman.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 409
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 889
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka