Pålagringar på framknän

Zolimita

Trådstartare
Vill veta mer om det.Ni som har hästar med pålagringar på framknäna; hur rids de,har de lindrigare eller mer,finns det nåt man kan göra för att förhindra att de blir mer pålagringar? Berätta!

Hade en häst en gång som har pålagringar i frambenen, hon är dessutom paralellförskjuten.
Hon rids som vanligt fortfarande och går 120 hoppningar. Detta upptäcktes för ca. 3-4 år sen. Hon verkar alltså inte ha ont av det.

Min häst har pålagringar i ena framknät. Har markerat till och från ca ett halvår och när han blev ordentligt halt (ej blockhalt) åkte vi till veterinären som konstaterade knäledsinflammation.

Pålagringarna beror ju på att hästen belastar sig fel så nu kommer jag få ett rent h-vete att ta reda på vad som orsakar pålagringarna och resten (finns lite mer symptom, tex ryggont) utav problemen. :crazy:

Innan han blev halt hade han pålagringar (det visste jag om) och då tränade jag honom som vanligt dvs ute, dressyr, tömkörning, longering osv. Inte så mycket hoppning pga av andra saker.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka