Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vill veta mer om det.Ni som har hästar med pålagringar på framknäna; hur rids de,har de lindrigare eller mer,finns det nåt man kan göra för att förhindra att de blir mer pålagringar? Berätta!
Hade en häst en gång som har pålagringar i frambenen, hon är dessutom paralellförskjuten.
Hon rids som vanligt fortfarande och går 120 hoppningar. Detta upptäcktes för ca. 3-4 år sen. Hon verkar alltså inte ha ont av det.
Min häst har pålagringar i ena framknät. Har markerat till och från ca ett halvår och när han blev ordentligt halt (ej blockhalt) åkte vi till veterinären som konstaterade knäledsinflammation.
Pålagringarna beror ju på att hästen belastar sig fel så nu kommer jag få ett rent h-vete att ta reda på vad som orsakar pålagringarna och resten (finns lite mer symptom, tex ryggont) utav problemen.
Innan han blev halt hade han pålagringar (det visste jag om) och då tränade jag honom som vanligt dvs ute, dressyr, tömkörning, longering osv. Inte så mycket hoppning pga av andra saker.
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.