Pålagringar i knät??!?!

T

Tilla

Hm..

Nu har jag en klurig fråga till er..

Jag vet om en tio årig arab som har pålagringar i knät..

Dom tror att de va en olycka å han blev så,dom red han å han blev halt,tog han till vet å hitta inget.. förutom att brosket växer så att knät håller på att växa ihop.. Han har nu skaffat sig ett eget rörelse mönster.. Har inte varit halt dom senaste 2åren...

Hm.. Finns de något man kan göra för hästen? kan den ev gå att rida lite lätt i skogen? Går de ev att operera?

Jag vill så gärna veta.. Jag tänker ta hem hästen vilket fall som hällst men skulle va kul om han höll för någon skogs tur då å då...

:crazy::crazy::confused:

Sv: Pålagringar i knät??!?!

Det bästa är väl om hästen tas till klinik och blir röntgad för att se hur det ser ut, samt om det finns något att göra.

Sv: Pålagringar i knät??!?!

Han är röntgad för över 2år sedan, dok sa vet då att de inte fanns något att göra.

Men nu dom 2 senaste åren är han fri från hälta..

På röntgen hitta dom inge förutom att han har brosk som växer ihop.. inga lösa benbitar eller något sådan..

Jo jag är sugen på att ta han till klinik å låta dom titta ordentligt..

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 793
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 923
Senast: Buck
·
Hästvård Försöker hålla detta kort, hade ute en veterinär för ett par veckor sedan till min häst 15 år, han har under våra tio år i hop haft...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: ameo
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 048
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3
  • Halvautomatiska vapen?