Pålägg om du inte betalar innan start??

D

Dextrosol

Fler än vi som varit med om att vissa klubbar tar ut en extra avgift på tävlingsplatsen typ 25 kr/klass om du inte har betalt innan anmälningstiden utgått utan du endast gjort anmälan via nätet, dock i tid??

Eftersom jag ofta inte öppnar propositionen från början utan endast går in via länken o anmäler direkt så missade jag detta vid vår sista anmälan.

Är det verkligen rätt, får klubbarna göra så här för Sv Ridsportförbundet??

Sv: Pålägg om du inte betalar innan start??

Jag förstår inte, vad skulle du betalat?

Har man anmält har man ju startanmält, sen betalar man på plats. Är inte det standard numera?

Sen bör man nog läsa propositionen i vilket fall...

Förutom anmälningsavgiften får du betala en extra avgift med 25 kr/klass OM du inte betalt in pengarna innan anmälningstiden utgått.

Detta för att klubben inte skall behöva hantera så mycket pengar på tävlingsplatsen.

Me är det rätt??

Framgår det av propositionen att det är vad som gäller så gissar jag det...

Propositionen gäller. Står det att pengarna ska vara inbetalda före anm-tidens utgång (vilket fortfarande är vanligast här i Stockholm iaf) så ska de vara på mottagarens konto den dagen.
Är de inte det så är du tekniskt sett inte anmäld och kan alltså nekas start eller sättas som efteranmäld med de avgifter det innebär.

Ovanstående är alltså väldigt vanligt i Stockholm (och också helt enligt reglerna), hur det är på andra ställen i landet vet jag inte.

Är anmälan eller pengarna inte inne i tid behandlas den som efteranmälan. På tävlingar är det väldigt ofta dubbla anmälningsavgiften då.

Betalning ska göras enligt propositionen. Vill klubben ha pengarna på kontot före en viss dag, så ska de ha det, annars blir man efteranmäld och får betala som det. Vill klubben ha pengarna kontant på tävlingsdagen så får man göra det. Om det står i proppen att det kostar 25 kr extra vid betalning på tävl dagen så är nog det också OK. Distriktet godkänner ju proppen innan den läggs ut.

Inte särskilt vanligt i Östergötland/Södermanland/Örebro vad jag minns. Här i Småland tycks det vara vanligt med 50/50.

Det är ju vad som står i propparna som gäller, hur man gör med betalningar är ju olika överallt. Läser man inte proppen får man väl nästan skylla sig själv??!!

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
783
Hundavel & Ras Lite diskussion om utställningar och anmälningsavgifter. Eftersom jag tycker det är intressant att veta vad folk tycker. Förra året på...
Svar
19
· Visningar
2 214
Senast: WildWilma
·
Trav Jag har hittat tre passande lopp till min häst. Dessa infaller tre veckor i rad. Hur ofta kan man starta? (eller kan och kan... hur...
Svar
4
· Visningar
2 614
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka