Påkörd häst fick avlivas

Sv: Påkörd häst fick avlivas

En bekant körde förbi olycksplatsen. Det är jättehemskt när det händer. Tur att människorna klarade sig, och tragiskt för hästen och övriga inblandade.
Hästen hette Splash var det någon som sa, och var en fd ridskolehäst.

Åh himmel...en hästägares värsta mardröm...tur att folket klarade sig!
Bor själv vid en trafikerad 90-väg och funderar ofta på att "tänk om". EN gång har min minihingst varit ute på vägen och den som mötte honom med bil var jag själv som tuuur var.

Måååånga styrkekramar till pålleägaren...usch jag blir snyftig:cry: (beror nog på %:en)

Min sambo rammlade ur vagnen för någon sommar sedan vilket fick till följd att hästen skenade sin träningsrunda men forsatte ut på 90 vägen in mot stan MED vagn.
Igentligen bor vi inte nära 90 vägen men hästen valde en väg som mynnar ut där.

Hon klarade sig näst intill oskadd trotts en tur på enbart asfalt på 7 km och trotts att bilar körde om. Sprang ialla fall i "rätt" körbana.

Till råga på allt så var det en lånngtradare som slängde sig på hornet och tuta i motsatta körfältet när vi hade fått tag i henne och höll på att sela av efter vägkanten för att kunna transortera hem henne.

Jag hade en häst som va på rymmen i 2 tim! Men dom i stallet ringde inte förrän efter 1 timme!
Jag pluggade i Uppsala då så mamma ringde och talade om allt efteråt och jag bara satt o skakade
i telefonen fast jag visste att han hade kommit tillbaka o va oskadd. Men jag var mest arg för att dom inte
ringde förrän efter en timme. Visst nu fanns nynäsvägen (ej motorvägsdelen) i närheten och tågspår, så vart han
sprang o inte sprang vet vi inte. Men han var svart och vi har ingen aning om han blev påkörd eller inte asså fast han
va oskadd, han kan juh ha tatcha till en bil eller dyl. För efter ett par år fick vi ta bort han för inre knäleden på ena bak
var utslitet och de berodde antingen på dålig avel eller olycka (ej egen uppfödning), vi själva tror att de ha me och göra
då när han va på rymmen i 2 timmar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en personbil på tisdagsmorgonen. Hästen avlivades sedan på platsen på grund av sina skador.
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsmorgonen som en förrymd häst blev påkörd av en lastbil på riksväg 47 i Flakeberg, utanför Grästorp.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna skadades allvarligt när hon ramlade av sin häst och sedan blev påkörd av en traktor. Hon vårdas på sjukhus.
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 418
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst skadades så svårt att den fick avlivas under pågående ridlektion på en ridskola i Blekinge tidigare i veckan.
Svar
1
· Visningar
149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka