Jag gillar USPS, det varsta som nagonsin hant nagon i var familj, eller bland vanner och bekanta (och jag har fragat eftersom jag sjalv varit med om och dessutom ser har hur Post Nord skoter sig) ar att forsandelsen blivit forsenad.
Post Nord har dock tappat bort allt fran viktiga brev och forsandelser till att skicka tillbaka ett pass till Saudi Arabien's ambassad istallet for att leverera det till addressen -i Sverige- som det var skickat till. Det stallde till en hel del kostnader och problem pa arbetet nar Maken och Jag inte kom tillbaka nar vi skulle.
Vi har dock haft mest problem med DHL, DHL i Mellan ostern fungerar bra, men DHL i USA ar skrattretande daliga, lika sa i Sverige och Malaysia. DHL har nog tappat bort ungefar halften av alla forsandelser vi skickat med dem, nagot som inte hander med USPS, UPS, Fedex, eller andra har i USA eller Canada.
Den sista var mycket viktiga papper som skickades fran Sverige for 7-8 ar sedan. De kom inte fram och det visade sig att ingen visste var forsandelsen var, sa med en tamligen stor extrakostnad fick vi fram nya papper som skickades (aterigen med DHL da inga andra alternativ franns fran de som tog fram dokumenten at oss)
Det nya dokumentet kom fram och allt var frid och frojd i ett par veckor ... da plotsligt en dag star den forsa forsandelsen lutad mot brevladan. Den forsandelse som maste signeras for och inte fick lamnas utan namnda signatur.