Paint eller quarter?

R

ronjabus

Har det någon betydelse på tävling? Tävlar de i samma klasser?

Sv: Paint eller quarter?

Har det någon betydelse på tävling? Tävlar de i samma klasser?

Nej, de tävlar inte i samma klasser på rasshowerna...
Då tävlar paintarna i APHA klasser och Quartrarna i AQHA klasser..
Sedan om man tävlar reining i NRHA eller SRHA då tävlar alla raser mot varandra..likaså om man rider W. Pleasure i NSBA.
Sedan finns det kosse föreningar där också alla raser får tävla mot varandra i samma klasser.
Sedan finns det ju WRAS tävlingar där alla raser tävlar mot varandra..

Så för tävlingsverkasamhetens skull spelar det inte så stor roll om man köper quarter eller paint...

Så för tävlingsverkasamhetens skull spelar det inte så stor roll om man köper quarter eller paint...

Nej egentligen inte, tidigare år har det varit dåligt med antalet Painttävlingar, men detta har förbättras avsevärt under förra året och vidare i år...
Jag sålde mina paintar för flera år sedan eftersom tävlingstillfällena var så få....idag har vi åtminstone en paint igen och tävlingstillfällena bara ökar....
Men lite extra kul kan vara att ha en dubbelregistrerad paint och quarter....då har du massor att välja på när det gäller tävling :banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 033
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp