Paddockstaket

Sandra -74

Trådstartare
Hej

Vi håller på och bygger en paddock på 20*40 meter.
Nu är det så att vi har sett ett väldigt snyggt (tycker vi :) ) staket men vi vet inte var vi kan få tag i det.
Dom som har det vet bara att det var ngn firma från Halmstad som hade det när dom köpte det.

Det består av runda kraftiga stolpar med slanor som går igenom stolparna. Skarvarna på dom liggande slanorna syns alltså inte, utan skarven är inne i dom stående stolparna.
Stolpar och slanor är gjort utav tryckimpregnerat virke.

Hoppas ngn kan hjälpa oss med detta.

Tack på förhand.

Sv: Paddockstaket

Jag har sett det, så snyggt! Antingen i Nordpost eller i Bole katalogen. Jag kan kolla och återkomma i morgon....

Jag sitter nu med nordpostkatalog i knät, huvudkatalog nr 58 -2007 På sid107 så finns det något som ser ut som du beskrev, heter octopaddock. Man kan köpa ett komplett paket med grindar och dyl för 10396:- till paddock 20x48 m

Vet precis vad du menar, men det går inte att köpa i nån vanlig hästsportbutik, det är ett företag som säljer. Kommer dock inte ihåg vad det heter.

Kanske inte av intresse, men jag kan tycka att plastlösningarna är.ja......lite plastiga. Du kan köpa ett rejält trästaket av ett lokalt sågverk. Även ordentliga ekstolp är lösbart att handla så!! Vi valde rött eftersom vår gård är en bonnagård. På en finare hästgård kan det vara snyggt med vitt på paddocken, men fööööör mycket vitt skriker och stör i omgivningen!! Detta är bara mitt tycke, men vi är helnöjda med vår paddock! (bilden) Mvh Åsa.....(som dock hatar att måla.....:angel:)
5312628.jpg

Det som är i Nordpost är åttakantigt samt att slanorna ligger utanpå stolparna.

Det som vi vill ha ser precis ut som a-staketet men det är gjort av tryckimpregnerat virke.

Håller med att det kan bli för mycket vitt, det är därför vi gillar att det är i trä.

Får försöka leta vidare på nätet, vore himla trevligt med ett sådant staket.

Liknande trådar

Anläggning Håller på att sätta stolp t sommarhagen men tycker det blir för lågt. Åkermark så dom behöver ner en bit för att sitta. Grannen trycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 384
Senast: HannaZ
·
Trädgård & Växter *host harkel* Gjorde ett album med bilder på våran tomt, vi har bott här sedan 15 maj. Säljarna av huset har planterat buskar, träd...
Svar
17
· Visningar
2 013
Senast: Mammadutt
·
S
Hästmänniskan Stallet som jag hyr in mina hästar hos har en relativt stor hage som endast används 2-3 månader per år. Den ligger precis intill deras...
Svar
14
· Visningar
4 046
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama