Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gissningsvis plintar/fundament dimensionerade för höjd på stolpen och vikt på lampan. Vi gjöt t ex fundamenten till belysningen på uppfarten.
Då tycker jag en bra början är att skaffa lampor. Bästa paddockbelysningen i de här trakterna är den som hänger i linor över banan,
Jag upplever att höjden är viktigast för att undvika skuggor. Vi har tre st 400 W metallhalogenlampor på vår 2x40-bana, på 8 m höga stolpar. Det ger perfekt ljusspridning och inga störande skuggor.Nja, jag tycker ljuset blir bäst ovanifrån faktiskt. I min värld har det visat sig svårt att undvika skuggor med belysning från sidan, kanske beroende på att det egentligen är för svaga lampor?
Jag upplever att höjden är viktigast för att undvika skuggor. Vi har tre st 400 W metallhalogenlampor på vår 2x40-bana, på 8 m höga stolpar. Det ger perfekt ljusspridning och inga störande skuggor.
Vi gjöt stolparna på plats. Vi använde rör till cementbrunnar som formar, ca 50 cm i diameter, 120 cm djupa. Lite overkill, men bättre det!
Galvat - vi köpte tippbara stolpar som fungerar som en flaggstång ungefär - på så sätt kan man byta lampa utan skylift i framtiden.Material på stolparna?
Det där såg ut att vara något som skulle passa här!Galvat - vi köpte tippbara stolpar som fungerar som en flaggstång ungefär - på så sätt kan man byta lampa utan skylift i framtiden.
Har för mig att det var ca 8 tkr styck, inkl lampa. Kan PMa företag om du vill -eller är det ok att skriva ut?Det där såg ut att vara något som skulle passa här!
Var hittar man såna stolpar och hur ruinerad blir man ?
Har för mig att det var ca 8 tkr styck, inkl lampa. Kan PMa företag om du vill -eller är det ok att skriva ut?
Ok, jag köpte dem från Robert de Rover - och de kostade till och med lite mindre än jag kom ihåg, 5600 + moms. Sen tillkom lite för frakt (inte så farligt eftersom de är i delar) och materialet för gjutning av fundament.Det är okej att skriva företagets namn, men du behöver inte länka.
Jag upplever att höjden är viktigast för att undvika skuggor. Vi har tre st 400 W metallhalogenlampor på vår 2x40-bana, på 8 m höga stolpar. Det ger perfekt ljusspridning och inga störande skuggor.
Vi gjöt stolparna på plats. Vi använde rör till cementbrunnar som formar, ca 50 cm i diameter, 120 cm djupa. Lite overkill, men bättre det!
En på varje kortsida och en mitt på ena långsidan. Skälet till att vi inte har på den andra långsidan är att det går en väg där, så vi får inte placera en på den sidan för vägverket. Men det är ett förvånansvärt jämnt sken ändå, och tre stolpar av den höjden och med den styrkan är fullt tillräckligt för vår 20x40-bana, funkar även med hinder.Såg att du hade tre stolpar, hur har du placerat dem?