Sv: Paddock

Jag har ingen paddock... alltså klarar jag mig utan..:angel:

Men.... jag skall ha en paddock... den ligger på planeringsstadiet. Den skulle varit byggd redan men så kom den beryktade *Gudrun* och ställde till det hela så jag fick skjuta paddocken på framtiden.

Men snart så... blir det en förhoppningsvis...

Det håller på att byggas paddock där jag har min häst, och även en inomhus rund-corall.
Nu finns det en utomhus rund-corall.

Jag klarar mig gott och väl utan paddock, ängar, åkrar och andra öppna fält funkar alldeles utmärkt!

Targa skrev:
Jag har nära till ridhus och nära till en stor (20x60) ridbana. Men jag skulle ändå inte vilja vara utan min egen lilla (ca 20x40), enkla gruspaddock. Där kan jag, i lugn o ro, jobba hästen från marken, tömköra, träna med bommar/cavaletti, hoppa små hinder etc., etc. utan att störa någon annan.

Jag har samma situation. Trots att vi har skritt på 20 min avstånd till den stora anläggningen så är hemma padocken ovärderlig när man har tidsbrist och ändå vill hinna med att rida/tömköra effektivt. Jag skulle aldrig flytta till ett stall utan ridbana!

dock har jag levt utan ridbana i många år för ca 12 år sedan. det gick det med - vi red på fälten och hade en bit vall vi fått av stallägaren, plus en ridbana 30 min skrittväg bort. Men det var osmidigt... på vintrarna var det ett j-la åkande med transporten till ridhuset för att kunna hålla igång. Och åka var man ju tvungen året runt också för att kunna träna för tränare, till det dög inte direkt våra fält/vall.

Har en gräspaddock som är ca 20*50 m samt en rundcorall på 16 meter i diameter. Hade nog kunnat klara mig utan dem men känns väldigt bra att ha ett inhängnat område att vara på, kanske inte världens bästa paddock då sorkar gräft hål i marken men den fungerar och jag är glad att den finns!

I stallet där jag står med min pålle finns det en volt (inte så stor) men det behöver den inte vara med tanke på att jag har en islandshäst:angel: Men vetetuskiken om jag klarat mig utan den, svårt att ställa hästen och rida volter osv på vägar... dressyr rids klart bäst på ridbana eller i ridhus:)

Har ingen, förutom en lätt knölig gräsmatta. Efter höskörd har jag ett rätt stort fält att rida på och så har jag ca 30 min skrittväg till min kompis som har en bra ridbana. men jag skulle verkligen behöva ha en hemma... känner mig rätt dåligt motiverad för ridning öht just nu. Pållisarna går i hagen och käkar gräs. Den jag brukar rida har jag varit lite osams med, så jag känner inte alls för att klättra upp på henne och rida ut just nu. Hade jag haft en ridbana hemma hade jag kanske tagit en liten dust med henne då och då.

Jag skulle inte vilja vara utan paddocken,
tycker den underlättar en hel del och det
är lättare att jobba där tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: Miingla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Shaggy
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 473
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka