Paddock. Rida dagen den blir färdig?

Thathorse

Trådstartare
hej! Min kompis har precis fått en paddock. Dem har stenar som utfyllnad under och en matta över det. Sen underlaget. Bara 08:a grus. Denna paddocken blir klar imorgon och hon säger att hon ska rida i den redan imorgon efter den är klar. Sa ju såklart inte emot eftersom jag inte vet. Men är det verkligen bra att rida i paddocken samma dag den blir klar?

Ja det är inga problem att rida samma dag som den är klar, även om underlaget kan bli ännu bättre när det fått sätta sig lite några dagar/fått lite regn på sig. Jag har precis byggt en liknande bana och provred så fort underlaget var utlagt :)

Vi fick rekommendationen att inte sladda ridbanan, hoppa eller longera de första två veckorna, tills banan satt sig ordentligt. Sansat markarbete var bara bra för banan!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 891
Senast: lilsan
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 003
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 204
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II