Paddock. Rida dagen den blir färdig?

Thathorse

Trådstartare
hej! Min kompis har precis fått en paddock. Dem har stenar som utfyllnad under och en matta över det. Sen underlaget. Bara 08:a grus. Denna paddocken blir klar imorgon och hon säger att hon ska rida i den redan imorgon efter den är klar. Sa ju såklart inte emot eftersom jag inte vet. Men är det verkligen bra att rida i paddocken samma dag den blir klar?

Ja det är inga problem att rida samma dag som den är klar, även om underlaget kan bli ännu bättre när det fått sätta sig lite några dagar/fått lite regn på sig. Jag har precis byggt en liknande bana och provred så fort underlaget var utlagt :)

Vi fick rekommendationen att inte sladda ridbanan, hoppa eller longera de första två veckorna, tills banan satt sig ordentligt. Sansat markarbete var bara bra för banan!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka