Padda upp?

golden_tinka

Trådstartare
Har sedan ca 2 månader satt igång medryttar hästen igen, efter kraftig viktnedgång, och för mycket stillastående har hon tappat allt vad muskler heter, detta medför ju att sadlarna inte ligger som dom en gång gjorde.
Musklerna precis bakom övre delen av bogbladet är så gott som obefintliga, vilket gör att det där bildas en yta som sadeln inte ligger an på..:crazy:

Har funderat på built up pad, men tycker att man borde kunna padda upp med något själv.
Eller ska man låta det vara som det är nu, då dom outvecklade musklerna slipper tryck från sadeln och då kanske lättare byggs upp!
Fast samtidigt blir det ju då ett större tryck på dom andra ytorna där sadeln ligger an!

Kom med tips råd och egna funderingar, allt är välkommet!:)

Lagt in en inlägg om just det till Bonraiz. Under denna heta tråd "Bomens Kruvater". Det finns en pad just för att bygga up vart du behöver det t ex bakom bogbladen och inte över hela bogbladen.

Hoppas detta hjälper

Sv: Padda upp?

Okej tack för tipset.
Tycker dock att det är rejält överpris på en built up pad, betalar gärna för kvalite, men inte för ett märke..

Det förstår jag, jag tycker det samma men just nu är det bara de som har det tyvär. Och det finns ingen annan med liknade luft kuddar i paden...tror jag iallafall.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Digbil
·
Utrustning Hur sadlar ni som rider i bomlösa sadlar? Jag har alltid sadlat som med vilken sadel som helst, dvs bakom skulderbladet. Men då sa min...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 366
Senast: Sofie_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar