Behati
Trådstartare
Ska ev köpa en ny sadel och en tillhörande padd till den tills hästen har musklat sig tillräckling för att kunna fylla ut den ordentligt.
Denna padd ser i princip ut som en vojlok, svart, och det är luft i den som man ställer in trycket på inför varje ridpass. Alltså har den två"ventiler" framtill som man kan släppa ut/in luft i.
Nu är jag ju inte ute och tävlar speciellt ofta och dessutom är jag mest inriktad på hoppning, men om jag mot förmodan skulle vilja starta nån dressyrtävling, skulle jag då få tävla med en sån här typ av padd under sadeln(+ vitt shabrak under)?
Eller får man tävla med vilka sadelpaddar man vill i dressyr?
ska försöka hitta en bild på padden också, så att ni får se.
tack på förhand
Denna padd ser i princip ut som en vojlok, svart, och det är luft i den som man ställer in trycket på inför varje ridpass. Alltså har den två"ventiler" framtill som man kan släppa ut/in luft i.
Nu är jag ju inte ute och tävlar speciellt ofta och dessutom är jag mest inriktad på hoppning, men om jag mot förmodan skulle vilja starta nån dressyrtävling, skulle jag då få tävla med en sån här typ av padd under sadeln(+ vitt shabrak under)?
Eller får man tävla med vilka sadelpaddar man vill i dressyr?
ska försöka hitta en bild på padden också, så att ni får se.
tack på förhand