Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att torsion ser ut som hööks eller så i uppbyggnaden..? Men jag vet inte exakt hur stadig den är. Ser ut som om den glider, men som sagt har jag inte testat. Är inte insatt i den modellen sadlar egentligen.
Vet inte på vilket sätt de skiljer sig från t.ex. hööks? Utom priset och antagligen kvaliteten..men rent praktiskt då. Går koppjärnet längre ner längs sidorna eller...? Vad gör att de glider sämre? Upplys mig
Jo, längden då.
Men startrekken trycks ju ner under ryttarens tyngd även om den är ''hård''. Den ligger ju inte som en bro över ryggen på hästen... Förstår inte riktigt varför stoppningen i panelerna ska anpassas heller när själva sadeln lägger/formar sig efter hästens rygg...
Panelerna är kluriga, synd att många lägger dem fel.
De mjuka bomlösa verkar knappt fördela vikten öht. Det hade iofs inte stört mig alls om det inte var för att de har stigläder som vikten inte heller fördelas från. Kan man vika en sadel på mitten, ser jag inte hur den kan fördela vikt.
Har börjat med börjes padden, den är tjock men hittills tycker jag den funkat överaskande bra med tanke på priset. Jag är ganska lätt också så den får duga tills jag bestämt mig vilken dyrare padd som är värd att satsa på.
: