P
Passion
Nån som har tips på bra padd..De jag hittat är ju så himla tjocka och varma..såg nån på Torsion men de är ju väldigt dyra..nån som kanske vet nåt annat? eller vad har ni andra för nåt under sadeln?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
de ska vara tjocka av en anledning! tar du tunnare så är risken att hästen får grymt ont i ryggen!
Skaffa en bomlös som inte behöver specialpadd utan har paneler på sadeln istället.
Min erfarenhet är att de ligger bättre, ger bättre sits och inte glider vilket de andra ''soffkudde varianterna'' gjort, trots hårt spända sadelgjrdar och passande ''hård-delar.
Vilken sadel har du nu?
Jag har ett vanligt shabrak till sadeln jag använder. (star trekk espaniola)
jag tycker inte mina är så tjocka... torsion kommer de ena ifrån...
Själva fodralet kan du ju göra själv om du vill men iläggen är viktiga. Så tjocka ilägg ska du ha men själva fodralet kan du fixa tunnare om du vill.
Jag själv har två Skito. Den gamla är 9år och håller fortfarande.
// Linda
Hos Torsion... läs på hemsidan ordentligt så hittar du både priser och information.ja jsut det det är själva fodralet jag är ute efter nåt annat lite tunnare..vart hittar man Skito då?=)
Hos Torsion... läs på hemsidan ordentligt så hittar du både priser och information.
jag har bomlösa som måste ha paddar, de har aldrig glidit!
om de passar så glider de inte