Padd på dressyrtävling.

Sv: Padd på dressyrtävling.

Trådnappar lite, jag har en gelpadd och jag vet att jag får tävla med den men jag behöver padda upp under framvalvet - får man det?

som svar på båda frågorna : ja. "dämpande mellanlägg" som det heter i TR är tillåtna. hur de ska ligga osv finns det inga regler om bara de är under sadeln (alltså ej mellan sadel och ryttare) :idea:

okej! jag menade en som under sadeln! våran är svart typ skumgummi med tyg på är inte så märkbar. men då är det ju okej1

Nej men tamme tusan så trevligt. Vore ju tarvligt att när jag äntligen "vågar" mig ut att sadeln inte ska få ligga så bra som det går.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
661
Senast: Smultron
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka