Packningslista för dressyrtävling

Miagi

Trådstartare
Har lite hjärnsläpp o sitter o filar på packningslistan inför Lördagens tävling.

De grejor jag plitat ner på lappen är förutom hästen:

-Ryktlåda (med hästens allt i allo, snoddar o glansspray o krats o bortsar mm)

-Utrustning (sadel, träns, sadelgjord, chabrak 2 st)

-Ridkläder (skjorta, hjälm, stövlar, sporrar, brallor o spö o handskar, Stövelkrokar, o stövelknekt.

-Tävlingsmappen (med alla pappershandlingar o licenser o kort)

Nå?? var det allt??
Hjälp mig att komma på bra å ha grejor..
för det står helt still i skallen..

förresten :eek: :idea:
lite mat till pållan oxå.. det blir en låång dag och lång resa. Mycket hö lär gå åt.

en dunk med vatten utifall hon ej dricker bortavattnet.. :confused:

vatten till hästen är alltid bra.
o mat till dig själv!

en extra grimma om ngt skulle hända, samt ett par tyglar o lite sånt extra om uttifall att (oftast kan man ju låna men..)

en kniv! att skära upp grimman med om olyckan skulle vara framme!

Överdragsbyxor & jacka-regntåliga
Transportskydd
svettäcke
Nummerskylten
x-tra gummisnoddar
Putsduk till häst + en till dig själv
Jodopax
Bomull
Co-flex-linda
Kniv
Hö-nät
Hinkar 3 st (foder, vatten, tvätt)
Karta/vägbeskrivning
Meddelande till ryttare/startlista
Telefon nr till tävlingsplatsen
Telefon
Laddare
plånbok

Tips: ta med två spön :crazy: Jag klämde ett i bildörren en gång och det var inte alltför roligt. Samt dubbelchecka att sadelgjorden är med, det är förbaskat svårt att rida med för stor!
Om den har något vitt någonstans eller t.o.m. är skimmel så rekomenderar jag dig att köpa torrshampoo för skimmlar, överlägset bäst :) Och potatismjöl!
Hinkar, 2-3 stycken kan vara bra att ha. Samt mat :D

Hehe, jag har lyckats med att både klämma sönder spöet och glömma sadelgjorden, på samma tävling... :smirk: :D
Sadelgjordsmissen är ju en historia i sig.. Fick låna en alldeles för lång allroundgjord av ridskolan på anläggningen där vi tävlade. För att det ÖHT skulle gå att spänna fast sadeln fick vi slå knut på sadelgjordsstropparna under kåpan så de skulle bli kortare.. :D Var inte bekvämt att rida med massa knutar under kåpan kan jag säga... :smirk:
Numera kollar jag alltid två gånger att gjorden är med! :smirk:

Åhh, ska ni tävla! Vad kul!
Lycka till önskar pållans lillebrorsa + matte :)

Tack! :)

Jag är så mega nervös... :crazy:
tränade lite idag på programmen o hon är stadig i formen rakt igenom MEN jag rider mig blå i galoppen allt för att hon inte ska lägga av tvärt så jag hamnar på näsan... (ganska vanligt :rofl:)

Tänk på att om det blir en lååång dag (om du rider två klasser) gäller det att ha bra mat. Tävlingsplatser brukar mest ha korv och varma mackor. Ta med t ex pastasallad eller välfyllda baguetter. Vatten eller saft eller vad du vill dricka. Kanske kaffe och nåt sött också för att kunna ta en fika. Lycka till med tävlingen

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka