Packa ner julsakerna på bästa sätt...

Havsluft

Trådstartare
Då var det dags igen! Julsakerna ska ner i lådor och upp på vinden. Själv har jag sunkiga kartonger från 1900-talet som knappt går upp på vinden.

Det måste bli ändring och nu sorterar jag dem i en tidig låda för advent, en mellanlåda för pynt innan jul och en för julgranssaker.

Tror jag. Om jag inte får nått bättre tips här:D!

Jag har tänkt skaffa stora genomskinliga lådor så att jag ser vad det är i, med lock för att hålla mössen borta.

Hur gör du?

Sv: Packa ner julsakerna på bästa sätt...

Min faster som har huset fullt av tomtar använder gamla resväskor. Kanske inte är så svårt att få tag idag? De flesta har väl gått över till modeller med hjul.

Jag har stora svarta plastlådor med lock från IKEA. Jag har julgranspynt i en, och sånt som är ömtåligt och som mössen gärna vill gnaga på i två andra. Adventsljusstakar och stjärnor har jag i vanlig kartong.

Jag har inhandlat stora plastlådor med lock idag, för att få ordning på det lilla pynt som finns kvar. Detta efter att denna julens tomtar och liknande reducerats kraftigt i antal av de rackarns gnagarna som vi tydligen delar huset med :devil:
Bara skriva på vad det är, och stapla! Ska bli riktigt kul :D

Jag lägger kulorna i äggkartonger, så håller de ( men jag har en del gamla glaskulor) , lindar in det ömtåligaste i papper, granspiran i en gammal mjölkkartong. Ljusslingan runt en tom hushållsrulle. Allt ligger i en banankartong. Som mycket annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka