På vilket Dygn är mitt sto på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

annie_cool

Trådstartare
Har ett sto som är betäckt nån gång i maj tror det var den 20 maj om jag minns rätt. Hon är som sagt stor rund om magen och man kan se fölet som rör sig i hennes mage antar att den vänder sig om för att komma på rätt plats. Juvret är stort och är fylld med mjölk hon är avslappnat i bakdelen och vulvan är röd . Så På vilket Dygn är mitt sto på? kan ni tro?
 
Om hon är seminerad sista gången den 20 maj är det 335 dygn (365-30) den 20 april. Det låter som om det är dags att fölvaka!
 
Måste säga spontant att detta känns otroligt oseriöst och inkompetent.

"Jag har läst i böcker och sånt"

Allvarligt!! ??

Om du inte ens vet hur man räknar ut dygn, inte har koll på när hon är betäckt. Då har jag svårt att tro att det du läst kommer hjälpa dig om något går fel.

Hoppas hästen klarar sig helskinnad ur denna fölning.
 
Goda nyheter hon gick sitt föl i natt kl.03:00 allt gick bra blev ett litet stoföl. Stoet och fölet mår jättebra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 315
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 342
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Avel Hej! I Augusti betäcktes mitt sto, dräktig på UL 42 dygn. Men jag är lite osäker på om hon fortfarande är dräktig? Detta pga för några...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 146
Senast: lividivi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp