På tur i vårsolen (bilder)

Sv: På tur i vårsolen (bilder)

Hittade en bild till... fler som tänker som jag verkar det som...
*kl*

DSC07714.jpg

Du har nog helt rätt!
Jag ska få prova en gigg nästa helg och om din fundering stämmer så borde inte skakelögglorna åka framför däckeln, det vill ju liksom inte hoppa tillbaka igen och då ändras ju längden på draglinorna, de slakar och det ser ut som hästen drar i skaklarna istället.

Ska ut och köra nu en sväng och fundera vidare :D

Tack för ditt svar :bow:

Idag sänkte jag skakelögglorna ett hål och kortade draglinorna ett hål så att jag kunde ha läder-skakel-ögglan bakom järn-skakel-ögglan istället för i! (hängde ni med?)
Då låg allt mycket mer stilla och det var inte förren på hemvägen i nerförsbacken som skakelöglan kasade fram framför däckeln.

Kul att höra att det blev bättre. Testade du "tejpöglan"? :)

Kul att det funkar bättre! Här har jag varit mer drastisk:crazy::eek: Har kapat lös hela korgen från hjulaxeln så här höjer vi hela faderullan nu...:laugh:

Nej tyvärr, jag glömde ju tejpen hemma :mad: men nästa gång så kanske :D

Hehe, nja inte än men det kommer var så säker:)

lite mer så skulle du ju vart idag på ökningarna ju ;) men gud va söt han är!:love: syns verkligen att han tycker de är super kul :)

Han tycker betydligt bättre om det här än dressyr :D
Du får hänga med på en tur någon dag!

Vi ska ju höja hela korgen så då kommer sätet automatiskt upp + att vi ska snedställa sitsen så det blir en skönare körställning. Det gör ytterligare nån cm uppåt:)

Det låter ju toppen.
Jag fick flytta fram mitt säte en hel del, tyngdpunkten blev helt annorlunda när man satt högre upp.
Första gången vi provade tippade till och med vagnen bakåt :o

Haha:rofl: ja, det har vi oxå stått o tittat på. Därför är det så bra att sitsen är lös nu.

sen när allt är hopsvetsat o klart kan man ju sätta sätet där det blir bra o så gärna ha några ställalternativ. Sitter jag ensam o kör väger jag ju mindre än om jag har en med mig osv... men sånt är det långt till än:crazy: idag blir det att stoppa om sätet till att börja med:)

Min sits går att ändra med några skruvar men det var betydligt jobbigare än vad jag hade tänkt mig :crazy:
Kom på att det funkade att ändra höjden på skakelögglorna.
Lägsta hålet när jag kör ensam och andra hålet när vi är två :D

jag kan typ ingenting om körning men jag tyckte det såg jättehärligt ut =)

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Mezcal
·
Körning Nu har snart hela sommaren gått och jag rodde att vi idag äntligen skulle göra en premiär-tur med vagnen men icke! Köpte en billigare...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Vimsan
·
Körning Nu har jag äntligen bytt ut travselen mot en bröstsele, som jag dessutom hittade till ett riktigt bra pris begagnat! :banana: Som en...
Svar
11
· Visningar
1 769
Senast: mazariin
·
Z
Körning Hej, jag är ny på detta så såga inte mina dumma frågor helt nu.. :3 Vi köpte en gammal vagn och fick en loksele till den. Perfekt...
Svar
13
· Visningar
6 030
Senast: Zab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka