På tal om att jobba heltid...

R

Rigoletto

och att ha hund. Jag såg en annons idag: ...kan lätt vara hemma själv MINST åtta timmar om dagen. :eek:

Då börjar man ju undra...

Sv: På tal om att jobba heltid...

Ja det är väl så de uppfattar sin hund, de jobbar och den får vara hemma och voila, inredningen är inte sabbad och det är inga pölar på golvet när man kommer hem dvs hunden klarar sej fint.
Om det är rätt eller inte är dock en helt annan sak.

Sv: På tal om att jobba heltid...

Jag tycker inte det är rätt, hunden får inte ens komma ut o kissa. Eftersom det är helt ok att lämna den hunden själv MINST åtta timmar brukar den säkert få vara själv betydligt längre. Och varför skriver man sånt i en annons, då kanske hunden kommer till ett likadant ställe igen där den får vara hemma själv jättelänge.

Det är faktiskt nästan till 100 % uppfödaren/säljarens fel om hunden far illa, för är man seriös säljer men inte hunden till oseriösa människor.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 851
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka