På huvudet inom western?

S

salwi

Vad har ni westernryttare på huvudet vid ridning?
Hjälm, hjälmhatt, hatt, annat?

Sv: På huvudet inom western?

Hjälm/mössa/keps hemma beroende på vad jag ska göra, alltid hjälm vid uteritt.
Hatt på tävling. :)

hjälm!
visst önskar man ibland man kunde få slippa eländet;), just för att det är så underbart skönt att rida utan,med håret fladdrande i vinden:p, men jag är alldeles för ordentlig för att göra mer än att önska;) i de flesta fall reflekterar jag inte ens över den, den tillhör utrustningen jag använder när jag rider:D

99% hjälm, kan hända jag hoppar upp någon minut utan. Hatt på tävling. Har även säkerhetsväst när jag rider ut ca 80% av gångerna.

Jag använder hjälm, men jag kan inte heller räkna mig som westernryttare, men jag har tänkt och vill lära mig framöver.

Jag trodde att hjälmhattarna skulle bli populära inom western när de började komma, men det verkar inte så?

99% hjälm - även på tävling. Samma som Cindylou - kan hända att jag hoppar upp någon minut utan hjälm på mitt sto, men aldrig på någon annans häst.

De är ju ofta så fula :p

Jag rider med hjälm, alltid. Tävlar visserligen inte i dagsläget, men det blir nog hjälm där med.
Rider jag ut är det säkerhetsväst på som gäller. Det är något jag börjat med det senaste halvåret, man blir väl ordentlig med åldern antar jag..

Hjälm, finns det något som är värt att spara så är det nog mitt skarpa intellekt!!

hemma blir det mössa eller keps. på tävling är det hatt.

Har alltid hjälm på grund av sprallig unghäst som mer än gärna "låtsas" vara rädd för duvorna i ridhuset bara för att ha en anledning att busa:D

Hade dock önskat att jag kunnat rida utan hjälm för jag hatar den "slickade-katt" frisyren efter ridpasset. Dessutom luktar hjälmen svett!!:angel:

På tävling har jag hatt.:)

Oftast hjälm, men det händer att jag rider utan hjälm på hästar jag känner mig trygg med när jag rider på banan. Alltid hjälm vid uteritt, och alltid hjälm på unghästar. På tävling kommer det bli hatt på "trygga" hästar, hjälm på osäkra hästar.

Fuskar ganska mycket hemma på banan och har mössa eller keps, det är just nu så f*bannat kallt om öronen... Uteritt alltid hjälm och hästar jag inte känner har jag hjälm på. Kan tyvärr inte med säkerhetsvästen, tycker den är i vägen och slår emot sadeln. Skulle dock ha den vid inridningar av unghäst eller vid hantering av problemhäst + knäskydd + hjälm och stålhättor :)

På tävling hatt eller om det är ung eller problem häst hjälm.

Hjälm/keps/mössa när jag rider hemma på banan, alltid hjälm vid uteritt. Hatt på tävling.

hatt, mössa eller keps oavsett var jag rider... fast nu när jag ska rida in hingstarna lär jag väl få skaffa mig en hjälm också...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: jemeni
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 050
Senast: MiniLi
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 821
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama