Typ det jag läst mig till o undrar varför det verkar vara så oanvänt (sett till sökträffar)? Låter supersmidigt!!
Tror det beror på att de är tätt dyra jämfört med andra.
Jag har haft i tio år pch år jättenöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ det jag läst mig till o undrar varför det verkar vara så oanvänt (sett till sökträffar)? Låter supersmidigt!!
Sv: P-ring
Den borde väl inte ge upphov till det med tanke på att den innehåller östrogen.
Däremot finns det nog fog för att oroa sig för bentätheten när man använder med östrogenfria preparat med bara progesteron. Vad gäller t.ex. Cerazette så är rekommendationen egentligen att man ska mäta bentätheten regelbundet eftersom det teoretiskt sett kan leda till benskörhet på sikt men det är något som aldrig sker i praktiken eftersom man ännu inte har sett dessa biverkningar.
Hoppsan, såg nu att det var en gammal tråd!
Gammal tråd men jag kan inte låta bli att svara.
Självklart finns det hormonella preparat som fungerar lokalt. Du lär komma upp i väldigt höga doser Prednisolon per os i lungvävnaden, för att motsvara betydligt mindre doser Pulmicort för att ta ett exempel.
Tror också att priset avskräcker en del. Jag har haft ring i några år, är ganska nöjd men har nu börjat få galen huvudvärk som jag även fick av P-piller. Åt neovletta i 10 år och fattade inte att det var orsaken till huvudvärken förrän jag slutade med hormoner öht, hade ingen huvudvärk alls under det året. Och nu har det som sagt kommit tillbaka, men jag kämpar emot! Haha
Skjuter upp mensen hela tiden, sätter in en ny ring ist för uppehåll, brukar funka upp till 3 månader i rad. Tycker dock att det är lätt att glömma att byta, 3 veckor går fortare än man tror..
Sköt ju upp mensen med pillren också, provade med neovletta att köra strikt enligt schema sista året pga andra orsaker (kände mig nedstämd osv) för att se om det hjälpte, men jag hade migränliknande huvudvärk varannan var tredje vecka då också..sen när jag slutade helt hade jag inte huvudvärk en enda gång på hela det året. Då fattade jag ju att det var pillren..Det kan vara pga att du skjuter upp att du får huvudvärk. Testa normal cykel och se om det hjälper.
Är tydligen vanligt att få huvudvärk av kontinuerlig progesteronbehandling.