P.r.o.b.??

J

JennyK

Är det någon som har erfarenhet av något som kallas för PROB? Jag vet inte själv vad det är, har bara fått i uppdrag av min mamma att fråga här om det kan vara något att ha? Det ska visst vara bra till eksemhästar och sånt?

Sv: P.r.o.b.??

Prob olja och Prob shampo från Ekholms, det är jättebra på vissa hästar. Har häst inackorderad i islandsstall och ägaren använder det till alla sina eksemhästar, bla ett sto som varje år har haft ordentligt eksem i april började honb tvätta henne med shampot en gån i veckan och smörja med oljan varje dag och hon kliar ingenting och kan gå utan täcke. Shampot är extremt drygt. De har insektsmedel oxå det är super, flugorna trillar av när man sprutar på :p
Min ponny hade soleksem och han kliade mer av shampot trots ordentligt sköljande på honom fungerade istället olivolja helt super.

Sv: P.r.o.b.??

Kan bara säga att det är väldigt bra! Har hört andra som berättat samma sak som bison i första stycket, samt själv prövat med gott resultat. Mkt prisvärt dessutom.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Anonym456
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama