"P-piller" till hund? :O

Sv: "P-piller" till hund? :O

Är riskerna för stora så naturligtvis inte! Men hur pass stora är riskerna, vad är konsekvenserna, osv?
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Mjae, men samtidigt, går det att undvika är det ju helt klart det bästa! Sen är det ju inte sådäröverdrivet roligt att ha en blödande tik på utställningen heller :crazy:
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Jag hade en tik för ett antal år sedan som blev svensk utställningschampion medan hon höglöpte. Vi hade en av våra hanar md på samma utställning. Det gick jättebra att hålla de särade, enda problemet uppstod när de skulle tävla om BIR och BIM då hanen blev lite störd. Tiken blev BIR :devil:

Så ställ du ut din tik fast hon löper. På utställning ska var och en hålla reda på sina hundar, löptikar är något man får räkna med.
Jag skulle aldrig riskera tiken genom att ge p-piller.

Lycka till!:)
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Mjae, men samtidigt, går det att undvika är det ju helt klart det bästa! Sen är det ju inte sådäröverdrivet roligt att ha en blödande tik på utställningen heller :crazy:

Min höglöpande tik i somras gick skitbra, med strålande kritik på högbo alla 3 dagar, så inte är det några större problem om man har en bra hund..
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Okej, det var kul att höra! :)

Hade du "trosa" på henne då eller fick hon vara "naken"...? :P
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Då frågar jag dig med, hade du "trosa" på din eller fick hon vara "naken"?
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Har aldrig "trosor" på mina löptikar, så hon var helt "naken".

Kan ju tillägga att jag även ställde terrierhanen med gott resultat de tre dagarna, "trots" att han bodde tillsammans med löptiken och hade henne nära sig hela tiden. Inga problem för honom att gå in och "äga" ringen :)
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

seriöst, har du ens varit på en hunduställning?
Hur man skulle bära sig åt för att "råka ut" för en tjuvparning på en sådan kan jag inte begripa.
Möjligtvis om du stoppar in hennne i samma bur som en hane....
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Seriöst, ja det har jag.

Nu var det inte en risk för tjuvparning som jag syftade på, vilket de andra här inne verkar ha förstått, utan mer att det eventuellt fanns en risk för att stissa upp hanhundarna allt för mycket och för att det skulle vara jobbigt med att hon blödde m.m.

Tro det eller ej, även jag förstår att det skulle vara väldigt svårt att få till en tjuvparning på en stor hundutställning.
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

De som har hanar och ställer ut de vet att det ofta är löptikar där, så de har ordning på sina hundar eller så stannar du hemma. Varför ska du stanna hemma för de inte kan ha ordning på sina hundar?
Jag har haft med löptikar mycket på utställning, aldrig att någon hanhundsägare har tittat snett, de vet reglerna.
Däremot har jag blivit tillfrågad om jag kan stå utanför ringen när de visar sin hanhund så han få se min löptik, ihopp om att hanen ska visa sig lite snyggare (men de är så vana så de bryr sig inte)
OBS, jag har inte hjälpt till eller lockat, bara stått där med min löptik.
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Vi med dumkåtar hanar får helt enkelt skylla oss själva!
Fram för FLER löptikar på träningar, kurser och tävlingar.
 
Sv: "P-piller" till hund? :O

Jag har ställt ut höglöpande tik på Stora Stockholm. Det är ingen som säger något om det. Löptikar är tillåtna på svenska utställningar. Jag hade tikskydd på före bedömningen, men det var mest för att skydda pälsen på bakbenen. När hon varit inne tog jag av skyddet.

Anmälningstiden till Stora Stockholm går ut på måndag (6 november) om man anmäler via Internet. Brevvägen har den redan gått ut.

Saluki är en ras jag gärna skulle ha själv i framtiden. har borzoier och cocker spaniel nu. Är man utställningsintresserad är det ju en rolig ras eftersom det är så många som ställer ut och därmed stor konkurrens. Det blir ju lite mer sport då.

Lycka till!

Indy
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 748
Senast: Disen
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 309
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp