Oxfilepasta

Jag brukar steka champinjoner (eller kantareller, men det tar lätt över all smak), strimla paprika, lök och mycket hackad vitlök. Börja med att steka svampen, lägg i lök efter en minut eller två, ytterligare någon minut senare åker vitlök och paprika i. Steker det i en eller två minuter och sen slår jag över grädde som jag slår i buljong/fond i. Någon minut innan pastan (som man uppenbarligen kokat under tiden) är klar så bryner jag strimlad oxfilé lite snabbt och skickar ner i pannan med allt annat.

Sparar även några cl pastavatten i kastrullen med pastan och häller sedan över allt i samma kastrull/stekpanna
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har libbsticka i trädgården som dessutom frösår sig generöst. Men jag har ingen aning om hur man använder libbsticka. Det har aldrig...
Svar
18
· Visningar
848
Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
461
Senast: Skjøldur
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
586
Senast: skogaliten
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp