Oxer ut på nationell nivå?

S

Sinda

Får man ha räcke in oxer ut på nationell nivå? det kändes inte som om de var några problem, men om man kommer fel in på räcket är det ju kört? :P samma sak undrar och om oxer in oxer ut :)

Sv: Oxer ut på nationell nivå?

Antar att du snackar om kombinationer? :p

och ja klart man får ha räcke in - oxer ut :) en snäll form av komb. :)

oxer-oxer har jag aldrig varit med om ...

Räcke oxer är ju den vanligaste formen av kombination eller iallafall räcke stigsprång på lägre nivåer. Jag har varit med om oxer oxer, det var i en reg 1.20.

ver det specifikt riktat till mig? :p

Räcke oxer är ju den vanligaste formen av kombination eller iallafall räcke stigsprång på lägre nivåer. Jag har varit med om oxer oxer, det var i en reg 1.20.

okej, jag tycker själv oxer-räcke verkar bättre, för mig och min ponny, för hon vil inte lyssna på mig ibland, jag har en känsla av att det är lättare att ta sig över räcket om man kommer fel på oxern än om jag kommer fel in på ett räcke och sedan ska till en bred oxer... :P

Ja det får du ha. Upplever räcke - oxer som vanligast och snällast, beror ju lite på vad man har för häst. Svårigheten med oxer - räcker är ju det att man lätt låter dem rulla på och det är då lätt att man river räcket ut ur kombinationen.

Oxer- oxer har jag aldrig stött på, men det kan säkert förekomma.

Det var det på regional här i helgen så det får man:)

Har till och med haft det på lokal tävling så det är med all säkerhet OK på nationell nivå.

Varför skulle det inte vara ok? Det är nog den vanligaste formen av en kombination. Har hoppat en hel del klasser där det har varit oxer-oxer oxer-räcke räcke-oxer trippel-räcke och räcke-trippel. fast de två sistnämnda har bara förekommit någon enstaka gång.

okej, jag tycker själv oxer-räcke verkar bättre, för mig och min ponny, för hon vil inte lyssna på mig ibland, jag har en känsla av att det är lättare att ta sig över räcket om man kommer fel på oxern än om jag kommer fel in på ett räcke och sedan ska till en bred oxer... :P

Jag tycker nog att det är lite klurigare med oxer in, vet inte varför men det passar mig bättre med oxer ut! Antar att det kanske är så att jag hellre rider lite framåt om jag kommer trångt på ett räcke än att försöka bromsa i kombinationen om jag kommer stort in på oxer och ska ta räcke ut.

men det finns inget som säger att det ena skulle vara lättare än det andra, det är bara hur jag upplever det!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 881
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?