1

102030

någon som känner till hur underlaget på Övrevoll är ? Har häst som trivs på lite tyngre underlag och funderar på att åka dit. Får man transportbidrag om man åker från Sverige ?

Sv: övrevoll

Enligt vad jag har hört skall dt vara lite tung efter omläggningen av banan, men det är bara hörsägen. transportbidrag om 700kr/häst skall man få. Har inte heller startat där men är sugen på att åka dit med hästarna

är det från SG man får bidraget eller är det det norska förbundet ?

Har också tänkt att åka dit snart. Men jag undrar mer över hur gräsbanan ser ut, Har en häst som är lite känslig för underlag som är ojämna. Han startade på klampen senast och var mottligt road.
Hästarna skall ev starta över 900m den 20e juli. Var går 900m starten? Är det raka spåret eller med en sväng?

Ni som har startat där får gärna komma med all info ni kan komma på!

Mvh

Gabrielle

900 m är rakt fram. Banan är lite kuperad så 900 m går först lite utför sedan uppför sista 400 m (ca). Min häst gillar bana i oslo, han gillar även klampens gräs. Jag har aldrig fått något resebidrag dit i alla fall men jag har blivit lovad flera gånger...:mad:

Vad jag minns så var Övrevolls gräsbana lite småbucklig, framförallt närmast rail, så vill man ha ett slätare underlag ska man hålla sig ute på banan, men det blir ju då längre väg så man får se till att hästen är stark nog för sådan ridning.

Annars trivs nog de flesta hästar på Övrevolls bana skulle jag vilja påstå, men som sagt många år sen sist jag var där.

Tänk också på att den är lite kuperad (går upp och ner lite, lite granna).

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Fiorano
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: FrDrake
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 665
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar