Övningskört

Det är cirka 30 år sedan jag körde traktor sist. Men nu har det blivit dags igen. Idag fick jag bekanta mig med traktorn på jobbet. Nytt allting. Och så fick jag öva på att koppla till redskap på frontlastaren. Eftersom man inte ser ett skit vad man håller på med så är det en utmaning att göra på egen hand. Först var det för mycket till vänster, sen var det för mycket till höger, sen var det för mycket åt vänster igen. Jag lyckades till slut koppla på både gafflarna och skopan.

Nu är det bara en påskrift på tillståndet som behövs för att jag ska få använda traktorn i jobbet.

20230425_102854.webp

Det är cirka 30 år sedan jag körde traktor sist. Men nu har det blivit dags igen. Idag fick jag bekanta mig med traktorn på jobbet. Nytt allting. Och så fick jag öva på att koppla till redskap på frontlastaren. Eftersom man inte ser ett skit vad man håller på med så är det en utmaning att göra på egen hand. Först var det för mycket till vänster, sen var det för mycket till höger, sen var det för mycket åt vänster igen. Jag lyckades till slut koppla på både gafflarna och skopan.

Nu är det bara en påskrift på tillståndet som behövs för att jag ska få använda traktorn i jobbet.

Visa bifogad fil 117480
Det verkar både svårt, roligt och kanske framför allt häftigt! Skulle jag också vilja få göra.

Det verkar både svårt, roligt och kanske framför allt häftigt! Skulle jag också vilja få göra.
Om man kan köra bil så kan man köra traktor. Det som är svårt med denna är att man inte ser fronten på frontlastaren och man ser därmed inte vad man gör, när man ska koppla till redskap.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 418
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 464
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024