Övningar!

M

Moja

Hejsan. Jag skulle vilja ha många övningar som man kan göra med hästen så häster lyder och förstår att det är jag som är ledaren...

Sv: Övningar!

hej!

träna bl a att leda hästen.

hästen ska acceptera att du går framför den. Hästen ska nöja sig med att gå bakom dig utan att försöka ta sig föbi. Försöker den ta sig förbi så lyft handen snabbt rätt upp. då blir hästen skrämd och nöjer sig att gå bakom. Upprepas det att han vill gå före dig så gör samma sak til slut kommer hästen fatta att d är du som bestämmer.

Hästen ska också gå i samma tempo som du.
saktar du av så ska hästen också sakta av.
stannar du så ska hästen göra samma sak.

ändra tempon träna svängningar o hästen ska flja efter dig i ditt tempo men ändå hålla sig bakom dig.

de fungerade på mitt sto iaf!:banana:

lycka till!!!!:rofl:

Sv: Övningar!

Jag brukar longera min häst inspännd så att det blir jobbigt för honom då brukar han tydligt visa att han vill stanna, tillslut för han göra det och då är han jättelydig och följer efter mig överallt [ tro mig, jag har prövat löslongering också, men då tar det hundra år innan han känner för att stanna och bry sig om mig, om han ens nångång ber om att få stanna förståss. Senast jag prövade löslongering tog det ca en timma innan han bad om att få stanna, visserligen gick det bara att trava eftersom marken i roundpen var helt urusel ]

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Serpentiner över kavaletti ger skonsam övning inför omhoppningsbanan. Dessutom får du en lydig och uppmärksam häst.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att få en flexibel häst krävs övningar som både kortar upp och länger hästens steg, enligt A-tränaren Tobias Grönberg. Här tipsar...
Svar
0
· Visningar
103
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En viktig övning på Tobias Grönbergs träningar är att galoppera över en bom. Då får man chans att hitta bjudningen mot bommen, och kan...
Svar
0
· Visningar
154
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama