• Western
  • Trådstartare Trådstartare eckepue
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 250
E

eckepue

Har ni några bra tips på övningar man kan göra när både häst å ryttare är nybörjare inom western,?Välkomnar alla tips,börjar få slut på ideér.. :confused:

Jag tycker du ska försöka få tag i Rolf Carlssons bok, tror den heter westernridningens grunder. Den är jättebra och pedagogisk.

Kolla på Bob Mahews video, finns med svensk översättning t.o.m. Då ser du hur övningarna ser ut. kan vara svårt att bara läsa sig till. Går nog att beställa på de flesta westernbutiker...

Malin

Jag har dom böckerna,och som Malin påpekade är det svårt att bara läsa sig till saker,ska försöka införskaffa filmen.Tackar för tipsen

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: Edla
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 292
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
857
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka