E

eckepue

Har ni några bra tips på övningar man kan göra när både häst å ryttare är nybörjare inom western,?Välkomnar alla tips,börjar få slut på ideér.. :confused:

Jag tycker du ska försöka få tag i Rolf Carlssons bok, tror den heter westernridningens grunder. Den är jättebra och pedagogisk.

Kolla på Bob Mahews video, finns med svensk översättning t.o.m. Då ser du hur övningarna ser ut. kan vara svårt att bara läsa sig till. Går nog att beställa på de flesta westernbutiker...

Malin

Jag har dom böckerna,och som Malin påpekade är det svårt att bara läsa sig till saker,ska försöka införskaffa filmen.Tackar för tipsen

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För att få en flexibel häst krävs övningar som både kortar upp och länger hästens steg, enligt A-tränaren Tobias Grönberg. Här tipsar...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
2 244
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama