Övningar tack

ishmanda

Trådstartare
Har ett 5 årigt Fullblodssto som är svagare i sitt vänster bakknä än i höger. Hon har inte ont, får regelbunden behandling Equiterapeft och fungerar bra i ridningen. Men är ändå svagare och jag vill stärka knäet för att undvika onödiga skador. :banana:

Har ni några bra övningar just för att träna upp bakknänan?:confused:

Sv: Övningar tack

En häst som jag rider just nu har samma problem. Han stod 10 veckor på olika mediciner för sitt svaga höger bakknä.
Den ägaren satte ett väldigt lätt boots på höger bak för att hästen skulle ta i mer med det benet. Det gick jättebra & hästen var jämn i rörelserna ändå.
Annars tömkörs han ofta, ca 2ggr i veckan. Rids mkt i höger varv & inte på så löst underlag. Hellre för hårt än för löst.

Jag har ett varmblod som är svagare i höger bakknä. Jag har fått tipset att se till att hon går i form men att se till så att vänsterbogen inte faller ut och att göra en fattning galoppera några steg och sen bryta av och upprepa det flera ggr

:rofl: tack för svaren!

Ska prova med boots och även att träna mycke galoppfattningar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: igbest
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar