Övningar för "gröna"

F

fossig

Övningar för \"gröna\"

Min häst och jag har tänkt börja skutta lite över små små hinder. Någon som har bra övningar för en häst som inte har hoppat så mycket och en ryttare som inte hoppat regelbundet på ett par år? :confused:
Vi ska iaf börja med att hoppa små hinder ofta, så att vi får in lite vana på det och så att det inte blir så stor grej av det.. :crazy:
Hon tycker att det är kul att hoppa och bjuder på bra,, men mitt förråd på övningar har försvunnit...

Re: Övningar för \"gröna\"

Öva mycket med bommar och cavaletti!Hästen behöver nog lära sig en del om att lägga an rätt och ta sats på rätt ställe och då är bommar bra. Dessutom kan du öva din balans och styrning. Jag skulle rekommendera löshoppning oxå, det är kul för hästen och ger den ett bra och enkelt sätt att lära sig känna igen hinder och sina egna känslor inför dem. Dessutom står du säkert på marken och kan styra hästen därifrån. Sedan är det bra att rida på en stor volt och ha ett lågt hinder, ev. sockerbitar, någonstans på volten. Detta ger bra styrketräning och är även bra för att kontrollera styrning, att hästen faktiskt KAN bryta av mot sidan i volten innan hindret utan att ett staket finns där-det övar upp din kontroll av hästen.
Lycka till!
Maja :)

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka