Övningar för att stärka vbl

C

Corallen

Hej på er!

Vill börja med att säga att jag tagit upp min egna ridning igen, efter ett par års uppehåll. Känns helt underbart!

Har börjat rida ett 9årigt vbl, han har varit ridhäst sen han var 3 så han kan alla grunder och är väl utbildad åtminstone LB. Men jag skulle gärna vilja ha lite tips på roliga och varierande ridövningar för att stärka alla hans gångarter. Han är väldigt pigg och stark, så gärna lite lydnadsövningar också. Allt tips är välkomna, slänger in en bild på puddingen:d

watch

Sv: Övningar för att stärka vbl

Vilken fin galopp den hade! Jättefin häst verkligen.

Bommar är alltid bra, gymnastikhoppning och tempoväxlingar :)

Sv: Övningar för att stärka vbl

Ser ingen bild :O länka?

Tips på övningar: Studs, bommar, klättring, tempoväxlingar, övergångar mellan alla gångarter, mycket halter. m.m :)

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 499
Träning Ska nu börja rida en pålle på 5 år :) Han är inte i super-form eller så väldigt skolad och därför vill jag ha lite tips på enkla men...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Billy
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 863
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama