ovilja att sänka ryggen

Sv: ovilja att sänka ryggen

Har börjat stretcha min häst så skulle jag få honom att sänka ryggen, men han började trampa omkring och sen började han sparka med bakbenen och vart riktigt arg. Så började fundera på varför han reagerade så. Det gick bra att höja ryggen och alla andra rörelser har varit ok.

Men provade samma grej igår och idag och nu reagerar han inte lika kraftigt (står nästan helt stilla) så det var förmodligen bara nåt tillfälligt.. Men lite konstigt.. men ja jag behöver väl inte oroa mig iaf :)

Sv: ovilja att sänka ryggen

Nej då;)
hästar kan reagera mycket konstigt ibland. Han kanske hade sträckt sig i hagen eller nått som gjorde att det gjorde ont just då man vet aldrig.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har din häst haft problem med ryggen? Är den lite sänkt i ryggen eller vill du bara bygga en starkare core hos din häst? Då kan...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Anna Blomberg ansåg sig själv vara för tung för att rida på hästens rygg. Istället började hon med trav där hon kunde sitta i en sulky...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka