Övervintrande nyckelpiga

gul_zebra

Trådstartare
Har haft en stendöd nyckelpiga i badrumsfönstret hela vintern men låtit den vara ifall den bara övervintrat. Och se på fan, idag är det full fart på den :) Har serverat lite sockervatten, men antar att det inte går att släppa ut den än på ett tag, vi har plusgrader dagtid men om nätterna är det fortsatt minusgrader och någon mat finns ju knappast. När kan jag släppa ut den?

Har haft en stendöd nyckelpiga i badrumsfönstret hela vintern men låtit den vara ifall den bara övervintrat. Och se på fan, idag är det full fart på den :) Har serverat lite sockervatten, men antar att det inte går att släppa ut den än på ett tag, vi har plusgrader dagtid men om nätterna är det fortsatt minusgrader och någon mat finns ju knappast. När kan jag släppa ut den?
När du börjar se nyckelpigor ute "i det vilda" så kan du släppa ut den :)

Liknande trådar

Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Tora
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 712
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur