överta äldre hund

Hazel

Trådstartare
min mormor och morfar blev nyligen av med sin chowchow (ålder) efter det har morfar uttryckt en stor önskan att ha en ny hund. Han har snackat om valpar men det känns helt fel i hans ålder. Mormor tillät mig att kolla runt lite och det har jag gjort. Jag har främst tittat på hundarn över fem år. Vi vet inte hur många år morfar kommer vara kvar och efter det är blir det ju mormors hund och då är det ju bättre med en äldre hund. Jag tittar på hundar upp till "amris" storlek och bara hundar där det står att dom är pensionärshundar eller väldigt lugna. Men vad ska man mer tänka på när det väl gäller? änsålänge har dom inte ringt på någon hund som jag tipsat om

Jag har sagt till dom att hunden ska vetrinärbesiktigas först. Det känns lämpligt när det är en äldre hund? så man inte kommer hem med en hund man tror ska leva flera år till och sen har den nån sjukdom. Ha koll på papper när det väl gäller? dom har ju haft hund i hela livet så dom kan ju själva grundbiten vill bara att dom veta vad som behöver göras "extra" med en äldre hund

Sv: överta äldre hund

Hundstallet och sådana ställen har väl då och då gamla hundar som dom har stora problem att hitta hem åt så det vore väl perfekt för din morfar o mormor. Att ge en äldre hund några underbara år.

Sv: överta äldre hund

Så länge man är ärlig om vad man söker, och får hunden nybesiktad med alla papper i ordning brukar det inte vara några problem.

Jag tog en titt på cockerklubbens hemsida för att se vad som fanns i omplaceringsväg. Det fanns en 4 årig tik, en 2 årig och en 8 årig hane. Någon av dem skulle förmodligen kunna passa dina morföräldrar om en cocker faller dem på läppen.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
522
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka