Översocial katt, hur gör man?

Bexzor

Trådstartare
Vår katt är översocial, och givetvis får hon vara med i sällskapet. Men hon vägrar hoppa över våra barngrindar, utan vi får vackert öppna eftersom hon skriker tills vi kommer.

På nätterna har hon bara tillgång till halva huset på nedervåningen och hela övervåningen då hon klöser i vår soffa annars. Nu är hennes sovkompis på nätterna hos sin pappa ett par dagar till, och katten är helt otrolig på morgonen. Hon kommer skrikandes från övervåningen och ska kela,kela och kela. Mysigt ja, men man har ofta lite annat att göra än att kela med henne. Hon tyr sig till våra barn, och är ofta med minste barnet på 2 år när han leker.

Nu på morgonen hade dessutom sambon glömt öppna hennes skrubb, där han stänger in henne på morgonen för att kunna få klä på sig och minste sonen innan de åker. Jag upptäckte att hon var instängd då hon skrek utan att jag såg till henne. Hennes skrubb är inte liten på något sätt men jag fick en ännu mer social katt som följer mig i varje steg. Om jag inte noterar henne så hoppar hon upp och slår försiktigt mig på benen tills jag kelar med henne.

Hon är van att vara i närheten av andra katter men är uppvuxen i ett stall. Så här översocial har hon varit sen första dagen. Hon ska få kattsällskap, och en kattunge är bokad men än har den inte kommit hit.

Låter som en helt normal katt. Sådär är mina stallkatter också när jag kommer ut i stallet och de ger sig inte förren de anser att de har fått tillräckligt med gos. Katter kräver endel. Så är det bara. Jag tror inte att hon blir mindre social med er för att hon får en kompis, hennes behov av er kommer ändå att finnas där.

Jag är uppvuxen med katt, och haft flertal katter innan men har aldrig stött på en så översocial katt. Idag är hon iaf mer nöjd med livet då sambon kom ihåg att öppna skrubben innan han åkte. Antar att hon även fått kela lite med minste sonen för han avgudar henne :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Majvi
·
Katthälsa Det är så att jag har en blandras på 8år. Hon har alltid haft ett lite udda beteende, har varit extremt rädd/stressad för att i nästa...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Det är så att vi har tre katter för tillfället och vi vet inte alls hur vi ska göra med den äldsta längre.. Rasmus, som han heter...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: soffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden